کازمتیک - رنگ کردن موها

تازه ها

کازمتیک - رنگ کردن موها

نظرات ()

انواع رنگ مو

رنگ مو از نظر فرایند اکسیداسیون به دو نوع اکسیداتیو و غیراکسیداتیو تقسیم می‌شوند اما در نگاه به ماندگاری چهار نوع رنگ مو داریم:

1.       موقت. این رنگ مو غیر اکسیداتیو است و در لایه های بیرونی مو انباشته می‌شود. در رنگ موی موقتی رنگ تنها در سطح مو و در لایه کوتیکول وجود دارد و قادر به نفوذ به کورتکس نیست و تغییرات ایجاد شده نیز بسیار جزیی بوده و قابلیت تغییر در رنگ مو به نحو محسوسی را ندارد .رنگ‌های موقت اسیدی‌اند، جرم مولکولی زیاد و دارای بارالکتریکی منفی(آنیونیک) هستند و از آنجا که به راحتی در آب حل می‌شوند؛  این رنگها بعد از یکی دو بار شستشو از روی موها شسته می‌شوند.

2.       نیمه دائمی semi-permanent .  این رنگ مو غیر اکسیداتیو است و تنها مقدار کمی از رنگ وارد لایه کورتکس می‌شود؛ رنگ‌های نیمه دائمی از این دست ماهیت قلیایی و بار مثبت دارند که تمایل بیشتری برای اتصال به کراتین را دارند. بخصوص پایه قلیایی آنها موجب باز شدن کوتیکول و نفوذ بهتر به داخل کورتکس می گردد . ماندگاری این نوع رنگها تنها تا 6 مرتبه شستشو ادامه دارد.

3.       نیمه دائمی demi-permanent.

این نوع از رنگ موها حاوی یک ماده قلیایی بغیر از آمونیاک همانند اتانولامین یا سدیم کربنات است ، غلظت آب اکسیژنه به عنوان فعال کننده دراین رنگ از رنگ دائمی کمتر است و به نوعی در این رنگ مخلوطی از مولکولهای semi  با رنگهای اکسیداسیونی به همراه آب اکسیژنه وجود دارد

4.       دائمی.   اما رنگ موهای دائمی که حاوی موادی مثل آمونیاک و پراکسید هیدروژن یا همان اکسیدان هستند، باعث تغییرات پایدار و غیرقابل برگشت مومی‌شوند و با نفوذ در ساختار مو، آن ‌را تخریب می‌کنند و با شستشو از بین نمی‌روند.

برای مطالعه بیشتر به این آدرس مراجعه نمایید:

http://www.slideshare.net/drmbaghaei/ss-56465515