پيکربندی IIS با رعايت مسائل امنيتی 2

تازه ها

پيکربندی IIS با رعايت مسائل امنيتی 2

نظرات ()

کنسول مديريتی ماکروسافت (Microsoft Management Console :MMC) ، يک برنامه رابط کاربر گرافيکی با نام کنسول را ارائه می نمايد .هدف از ارائه کنسول فوق، ارائه محيط لازم بمنظور انجام تمام عمليات مديريتی از طريق کنسول مديريت است( تمام عمليات قابل دسترس، تابعی از کنسول مديريت می باشند) .اين نوع فرآيند ها، Snap-ins ناميده می شود . MMC خود دارای هيچگونه رفتار مديريتی نبوده ولی محيط لازم برای Snap-ins را فراهم می نمايد.بدين ترتيب کنترل مديريتی و راهبردی محيط مربوطه ، متمرکز می گردد . در زمان نصب برنامه IIS ، يک Snap-ins با نام ISM(Internet Service Manager)  ارائه و در اختيار مديران سيستم قرار خواهد گرفت . بمنظور فعال نمودن برنامه ISM از مسير زير استفاده می کنيم :

Start => Programs => Administrative Tools =>Internet Service Manager  

  شکل زيرصفحه اصلی برنامه  ISM را نشان می دهد .

معرفی برنامه ISM)Internet Service Manager)
زمانيکه برنامه IIS  فعاليت خود را آغاز می نمايد،  يک کنسول MMC  اجرای خود را آغاز و بصورت خودکار Snap-in مربوط به ISM را فعال و در حافظه مستقر می نمايد . صفحه مربوط به Server Properties ، دارای دو گزينه است :  Internet Information Services ( که بصورت پيش فرض فعال است ) و Server Extensions . در صفحه مربوط به IIS ، سه جعبه محاوره ای عمده وجود  دارد :

Master Properties , Enable Bandwidth Throttling , Computer MIME Map  

درموارديکه قصد ايجاد چندين وب سايت بر روی سرويس دهنده را داشته باشيم ، تنظيم هر يک از خصلت های فوق، بسيار مفيد خواهد بود . خصلت های تعريف شده، بصورت اتوماتيک به تمام وب سايت های موجود بر روی سرويس دهنده ،نسبت داده می شود( توارث) . بدين ترتيب در زمان مربوط به پيکربندی هر يک از سايت های موجود بر روی سرويس دهنده ،صرفه جوئی خواهد شد . در صورتيکه برخی از سايت ها نيازمند تنظيمات خاص خود  باشند ، می توان در زمان پيکربندی هر يک از سايت ها ، موارد دلخواه را اعمال نمود .
بمنظور دستيابی به جعبه محاوره ای خصلت اصلی مربوط به سرويس دهنده IIS ،  مراحل زير را دنبال نمائيد :

  • نام سرويس دهنده IIS را در برنامه ISM ،  انتخاب نمائيد .