خانه هنرمندان

تازه ها

خانه هنرمندان

نظرات ()

هنر و تجربه: جلسه نقد و بررسی فیلم سینمایی «آمین خواهیم گفت» ساخته سامان سالور روز یکشنبه ۲۲ فروردین در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

از سری جلسات نقد و بررسی فیلم‌های به نمایش درآمده در گروه هنر و تجربه، روز یکشنبه خانه هنرمندان میزبان فیلم سینمایی «آمین خواهیم گفت» است. فیلمی که سال ۸۹ تولید شده و از۲۳ بهمن ۹۴ در گروه سینمایی هنروهجربه در حال اکران است. در این جلسه ابتدا از ساعت ۱۶ فیلم برای حاضرین به نمایش درمی‌آید و سپس از ساعت ۱۷٫۳۰ جلسه نقد و بررسی با حضور سامان سالور کارگردان فیلم و جواد طوسی به عنوان منتقد برگزار می‌شود.

«آمین خواهیم گفت» چهارمین ساخته سامان سالور است که تاکنون فیلم‌هایی چون «ساکنین سرزمین سکوت»،«چند کیلو خرما برای مراسم تدفین»، «ترانه تنهایی تهران»،«سیزده ۵۹» و «تمشک» را کارگردانی کرده است. محمود نظرعلیان، فرزاد حسنی، علیرضا مهران و آزاده زارعی از بازیگران این فیلم هستند که سال ۸۹ با فیلم‌برداری مسعود سلامی در ایستگاه دورافتاده‌ای بین استان‌های لرستان و خوزستان به نام تنگ هفت ساخته شد.

در خلاصه داستان این فیلم می خوانیم: پس از خرابی و تعمیر نشدن پل ایستگاه تنگ هفت، حسن که مسئول وسیله‌ای ابتدایی به نام گرگر است که می‌تواند مسافران و کالاها را از روی رودخانه عبور دهد، قدرت پیدا می‌کند. انتقال افراد مختلفی که قصد عبور از رودخانه را دارند در زندگی معمولی و تکراری حسن باعث بروز مسائلی می‌شود…